Hva var det som gjorde at du ønsket å bli Visma.net trainee?

Jeg hadde et sterkt ønske om å jobbe i Visma.net teamet til ØkonomiBistand fordi at det er forholdsvis nytt, og i stadig utvikling. Det var en spennende utfordring som jeg ikke kunne takke nei til. Under trainee-programmet til Visma har jeg hatt en veldig bratt læringskurve, spesielt fordi jeg underveis har fått bruke det jeg lærer i reelle caser hos ØkonomiBistand Net.

Hvorfor akkurat Visma.net, det finnes jo andre nettbaserte systemer på markedet?

Visma.net skiller seg fra andre nettbaserte ERP-systemer fordi det er enklere å automatisere store transaksjonsmengder. Systemet har den beste nettbaserte logistikkmodulen i markedet, og et sterkt API som kan brukes til å integrere forsystemer som mange bedrifter trenger.

Mange beslutningstakere mener det er dyrt å gå fra serverbasert økonomisystem til nettbasert, hva tenker du om det?

Jeg mener det er ingen problemer for de fleste bedrifter å flytte fra et lokalinstallert system til skyen. Det er heller en stor fordel, både med tanke på langsiktige kostnader og effektivisering. Med en On-premise løsning må du betale for lisenskostnadene, i tillegg kommer kostnader på serverne og oppgraderinger. I skyen trenger man ikke tenke på dette, fordi systemet er alltid oppdatert og tilgjengelig fra alle enheter. Det er selvfølgelig en kostnad i implementeringen av et nytt system, men om du tenker langsiktig vil investeringen helt klart lønne seg.

Det sies at det er nå reisen begynner. Hva skal du gjøre nå som trainee-programmet er over?

Selv om jeg er ferdig med programmet, kommer en av de viktigste oppgavene mine fortsatt til å være kompetansebygging. Jeg skal jobbe godt i teamet med å gjøre norske bedrifter enda mer effektive og konkurransedyktige. Dette mener jeg også er det morsomste med å være Visma.net konsulent; at jeg får hjelpe bedrifter til å møte den nye hverdagen vi er på god vei inn i, med så mye kunnskap og gode hjelpemidler som overhodet mulig.

Ett siste spørsmål, hvorfor akkurat ØkonomiBistand?

Mye av grunnen til at jeg trives så godt i ØkonomiBistand er at jeg får jobbe med noe jeg brenner for, samt at jeg får gjøre det sammen med en fantastisk gjeng, kunnskapsrike og trivelige kolleger.

Når ØkonomiBistand hadde Kundedag for eksempel, var det veldig tydelig at jeg jobber i en bedrift med bred kompetanse og dyktige samarbeidspartnere. Jeg fikk høre mange gode presentasjoner og se på medarbeidere svare på spørsmål med troverdighet og selvtillit.