I slutten av oktober tok vi turen til Drammen for å besøke en av våre kunder, Øvrebø Rehabilitering, som har tatt i bruk 24SevenOffice med ØkonomiBistand som forhandler. Øvrebø Rehabilitering er et kjent navn i sin bransje og arbeider med salg og service av tekniske hjelpemidler til barn, eldre og funksjonshemmede. De har knyttet seg til ledende og anerkjente leverandører i inn- og utland og har holdt på siden 1986.

Øvrebø Rehab har stort fokus på «Høy kvalitet og holdbarhet», ikke bare på produktene de leverer, men også når det kommer til den daglige driften. Daglig leder Maren Øvrebø har selv sett hvordan deres bransje har endret seg, og arbeidsprosessene og metodene er ikke lengre de samme. De ville tenke nytt for å jobbe mer effektivt, og dette fordret andre systemverktøy.

Øvrebø Rehab har lenge vært en kunde hos ØkonomiBistand på Visma Business og Huldt & Lillevik. De ønsket seg nå et skybasert system som ga dem fleksibilitet og mulighet til å bruke systemet mer aktivt. Behov for å kunne registrere ordrer på farten, legge inn kundeinformasjon i CRM og sjekke lagerstatus. Motta transaksjoner fra nettbutikk automatisk inn i regnskap og til enhver tid kunne ta pulsen på bedriften ved at regnskapsdata ble presentert i sanntid.

Totalløsningen levert av ØkonomiBistand ble 24SevenOffice regnskap og lønn med integrasjon mot Rackbeat for logistikk og lagerhåndtering. Nettbutikken er også integrert med Rackbeat. Integrasjonen sørger for at lagerstatus er oppdatert til enhver tid og at kjøp registrert på nettsiden automatisk blir oppdatert som salg i regnskapet. 24Seven Office leveres med fleksible dashboards som presenterer oppdatert regnskapsdata, i grafer, kakediagram, tabeller eller Kpi’er. Alle prosesser er i sky, tilgjengelig både på mobil, pad og data.

Øvrebø Rehab hadde som de fleste vi møter noen bekymringer når det kom til å bytte system. De har byttet systemer 2-3 ganger tidligere og hver gang har det vært en krevende prosess. Vi i ØkonomiBistand er veldig klar over utfordringene og usikkerheten man kan oppleve når man skal begynne med et nytt system. En smidig overgang har derfor vært et stort fokus. God planlegging og tydelig kommunikasjon er vesentlig, før, under og etter driftsstart.

 

«Vi opplever at det er veldig hyggelige mennesker å samarbeide med i ØkonomiBistand. Vi er veldig fornøyde og føler oss ivaretatt gjennom hele prosessen. Vi har fått all den hjelpen vi trenger og har fått veldig gode informasjonskilder til å lære mer og dermed også finne ut av ting selv.»
– Maren Øvrebø, Daglig leder

 

Nytt system har også ført til mindre permer og papir, noe Øvrebø er bevisst på mtp miljø. De er mer involvert i regnskapsprosessene enn tidligere og har et større samarbeid med regnskapsfører på blant annet bilagsføring, bank og lønnskjøring.

Til andre som vurderer å bytte til 24SevenOffice er beskjeden fra Øvrebø Rehabilitering klar «Dette er ikke noe å være redd for, prosessen har vært smertefri og ØkonomiBistand har full kontroll over hva som må gjøres».

 

Fra venstre: Kamilla (ØB), Sidra (ØB), Marit (Øvrebø), Maren (Øvrebø), Hanne (ØB)

 

ØkonomiBistand er glade for at Øvrebø Rehabilitering er fornøyde med løsningen sin. Vi takker for tilliten og ser frem til videre samarbeid!

💙